2017-08-14   Dieta   komentarzy
Jak się zdrowo odżywiać?

W odpowiedzi na wszechobecną w dzisiejszych czasach macdonaldyzację powstał nowy trend, szeroko propagowany przez media różnego rodzaju: telewizję, internet, kolorowe czasopisma – mowa tu o zdrowym trybie życia. My skupimy się poniżej na jednym jego aspekcie: na zdrowym odżywianiu się.

Wymogi współczesnego życia nie są naszym sprzymierzeńcem w dążeniu do bycia szczupłym, zdrowym i atrakcyjnym. Wciąż jesteśmy zabiegani, na nic nie mamy czasu, a już najmniej na zrobienie sobie porządnego jedzenia. Wskutek objadania się różnego rodzaju fast-foodami zapadamy na choroby, niszczymy sobie cerę, tyjemy. Hamburgery, kebaby i frytki nam nie służą – to pewne. Ale jak w zamęcie codzienności znaleźć odrobinę czasu na kulinaria?

 

Catering dietetyczny

Dla osób, które z takich czy innych powodów nie mogą pozwolić sobie na spędzanie czasu w kuchni, bardzo dobrym rozwiązaniem będzie catering dietetyczny (inaczej: dieta pudełkowa, dowiedz się więcej tutaj: https://cateromarket.pl/). Firm cateringowych oferujących dietę pudełkową jest co niemiara, w samej tylko Aglomeracji Śląskiej jest ich ponad 30. Dlatego też mieszkańcy większych miast nie powinni mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniego dostawcy. Na dietę pudełkową składa się pięć posiłków dziennie, zbilansowanych pod względem kalorii oraz składników odżywczych. Dzięki temu zbilansowaniu mamy pewność, że dostarczamy swojemu organizmowi zawsze mniej więcej tyle samo energii, co przekłada się na wymierne efekty w dążeniu do osiągnięcia smukłej sylwetki. Warto poza tym wspomnieć, że catering dietetyczny jest jedną z najzdrowszych opcji.

 

Jakich zasad należy przestrzegać?

Jeśli wolisz samodzielnie przygotowywać posiłki, zastosuj się do kilku poniższych zasad, a na pewno w przeciągu krótkiego czasu zauważysz efekty.

  • Jedz 4-5 posiłków dziennie.
  • Nie spiesz się przy jedzeniu. Pośpiech nie służy zdrowiu.
  • Nigdy nie zapominaj o śniadaniu, które jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia.
  • Ograniczaj jedzenie wieczorem. Kolację spożywaj co najmniej 2 godziny przed położeniem się do łóżka.
  • Nawadniaj swój organizm. 1,5 litra wody dziennie to niezbędne minimum.
  • Sięgaj po warzywa i owoce.
  • Urozmaicaj posiłki, tak aby dostarczać swojemu organizmowi niezbędne mu składniki odżywcze.
  • Jedz mięso, najlepiej białe.
  • Pamiętaj o nabiale. Pij regularnie mleko. Jedz sery półtłuste, jogurty naturalne i kefiry.
  • Jedz ryby co najmniej 3 razy w tygodniu.
  • Postaw na ciemne pieczywo.
  • Wyeliminuj ze swojej diety ziemniaki: jako dodatek do dań obiadowych z równym powodzeniem może się sprawdzić kasza gryczana, jęczmienna lub kuskus.
  • Jeśli już smażysz, to tylko na oleju rzepakowym lub na oliwie z oliwek. Tłuszcze zwierzęce podnoszą w organizmie poziom cholesterolu.
  • Słodycze zastąp owocami i bakaliami.
  • Nie przesadzaj z solą.

 

Powyższe zasady wyznaczają podstawowe warunki zdrowego odżywiania się. Stosując się do nich, łatwiej ci będzie zrzucić zbędne kilogramy i żyć w zgodzie z naturalnymi potrzebami twojego ciała, co znajdzie wyraźne odzwierciedlenie w ogólnym samopoczuciu i ustrzeże cię przed niebezpiecznymi chorobami.

Medic-press.pl - Medyczny niezbędnik