2019-01-23   Porady   komentarzy
Suplementy na co dzień

Suplementacja jest wskazana zwłaszcza wtedy, gdy w organizmie brakuje niektórych witamin i minerałów. Po jakie suplementy warto sięgać?

Problemy z niedoborem witamin i minerałów pojawiają się na skutek monotonnej, jednolitej diety, a także ograniczania swojego jadłospisu tylko do niektórych dań. Aby wyrównać braki, warto zastosować suplementację. Oferta rynkowa jest tak bogata, jeśli chodzi o suplementy, że każdy może znaleźć produkt, który będzie w stu procentach odpowiadał jego oczekiwaniom. Przed wyborem konkretnego suplementu warto najpierw skonsultować się z dietetykiem lub lekarzem. Wiedząc, czego potrzebujesz, łatwiej Ci będzie znaleźć odpowiedni produkt. Poniżej zestawiamy listę suplementów, które można przyjmować każdego dnia.

 

1. Magnez

Magnez jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Choć wiele produktów spożywczych zawiera w sobie znaczne ilości tego minerału, to jednak należy pamiętać o tym, że jego obecność na przykład w warzywach jest uzależniona od stanu gleby, w jakiej te ostatnie są uprawiane. Nie jest więc tak, że określone warzywa zawsze mają w sobie dużo magnezu. Dlatego każdego dnia powinno się zażywać niewielkie dawki tego minerału w postaci czystej.

Magnez wzmacnia kości i mięśnie, odpowiada za pracę jelit, wywiera korzystny wpływ na pracę układu nerwowego, rozluźnia naczynia krwionośne i wyrównuje poziom cukru we krwi.

 

2. Witamina C

Witamina C również jest składnikiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu - ma niebagatelny wpływ na układ odpornościowy. Niedobory witaminy C są niebezpieczne dla zdrowia. Dlatego warto zażywać co najmniej 300 mg tego suplementu dziennie.

 

3. Spirulina

Spirulina jest jednym z najbezpieczniejszych suplementów. To naturalny produkt, zawierający najważniejsze składniki odżywcze w dużych ilościach: białko, kwasy tłuszczowe, witaminy, minerały, enzymy oraz błonnik. Spirulina zaopatruje organizm w energię, przyspiesza metabolizm, zapobiega wypadaniu włosów, pomaga uporać się z bezsennością, wywiera pozytywny wpływ na zdrowie oczu, a także obniża poziom cholesterolu.

 

4. Woda morska

Woda morska jest zasobna w minerały i pierwiastki śladowe, odpowiedzialne m. in. za równowagę składników odżywczych w organizmie. Można ją kupić w sklepach ze zdrową żywnością. Pije się ją bez żadnych domieszek lub w połączeniu z normalną, pitną wodą. Wbrew obiegowym przesądom woda morska nie podnosi ciśnienia krwi. Wspomaga za to pracę nerek i jelit.

 

Powyższe suplementy można nabyć w różnego rodzaju sklepach stacjonarnych lub w internecie. Jeśli interesujesz się tematyką zdrowej żywności, suplementacji i odchudzania, koniecznie przeczytaj więcej na stronie https://edi-nm.com/pl/, na której znajdziesz artykuły poświęcone tym właśnie zagadnieniom.

 

Unikaj stresu!

Unikaj stresu!

Tempo współczesnego życia nie sprzyja naszemu zdrowiu ani dobrostanowi. Wciąż jesteśmy narażeni na stres. A...

Zobacz więcej
Medic-press.pl - Medyczny niezbędnik