2019-09-20   Dieta   komentarzy
Jak przestać jeść słodycze?

Pytanie zadane w tytule zadają sobie nie tylko osoby z otyłością i nadwagą, ale także wysportowane i szczupłe, które chcą ograniczyć słodkości oraz wyeliminować cukier z diety. Zapomnieć o słodyczach to jednak nie taka łatwa sprawa, choć oczywiście warta zachodu.

W słodyczach szkodzi i tuczy nie tylko cukier. Sklepowe słodkości zawierają również utwardzone i mocno przetworzone tłuszcze oraz sztuczne dodatki smakowe. Połączenie cukru i tłuszczów to bodaj najgorsze zestawienie, którym możemy potraktować organizm. Niestety jest ono na tyle uzależniające, że wielu z nas sięga po słodycze codziennie. Jak porzucić ten fatalny nawyk? 

 

Zdrowe zamienniki

W przyrodzie i na półce sklepowej znajdziemy wiele zamienników cukru, które są nie tylko mniej kaloryczne, ale i zdrowe. Należą do nich ksylitol, erytryt, stewia , syrop klonowy czy daktyle. Możemy dodawać je do deserów i wypieków, które przygotujemy samodzielnie w domu. Gotowe słodycze, czekoladę i cukierki lepiej wyeliminować zupełnie lub stopniowo ograniczać ich spożycie. Nie będzie to aż tak trudne, jeśli zaczniemy przygotowywać własne, zdrowe słodkości.

 

Kolejny krok – detoks

Aby zmniejszyć nasze zapotrzebowanie na cukier, musimy na kilka dni całkowicie się z nim rozstać. Po chwilowej przerwie nasza potrzeba jedzenia słodkich produktów będzie już mniejsza. Istnieją również suplementy hamujące apetyt. Dzięki nim pozbędziesz się nawyku ciągłego podjadania. Sprawdź na likeastore.com

 

Przyglądamy się swojej diecie

Zdrowa, zbilansowana dieta dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych oraz energii. Odpowiedni wkład warzyw, owoców, a także produktów zbożowych i tłuszczu w codzienne menu sprawia, że organizm nie szuka byle jakich źródeł energii, wołając o zastrzyk węglowodanów pod jakąkolwiek postacią. Redukując ilość cukru w diecie, musimy pamiętać, by nie obcinać energetyczności posiłków. Radykalne porzucenie cukru wynikające z wprowadzenia diety odchudzającej może w pewnym momencie poskutkować olbrzymim napadem głodu, którego raczej nie uda nam się zajeść sałatą, a właśnie słodyczami.

 

Ukryty cukier

Pracując nad ograniczeniem cukru w diecie, warto pamiętać, że obecnie jest on składnikiem większości gotowych i przetworzonych produktów. Nie brakuje go w przetworach mięsnych, dżemach, gotowych zupach i sałatach, serze, przetworach mlecznych, sosach, płatkach śniadaniowych czy nawet w pieczywie. Aby nie wpaść w pułapkę ukrytego cukru, musimy czytać etykiety podczas zakupów i w miarę możliwości gotować w domu.

 

Medic-press.pl - Medyczny niezbędnik