2015-11-25   Dieta   komentarzy
Dieta 3 godzin - na czym polega?

Dieta 3 godzin to plan żywieniowy oparty na prostej zasadzie jedzenia małych posiłków co 3 godziny. I choć zasada ta brzmi dość trywialnie, jej stosowanie przynosi konkretne efekty- utratę ok. 5 kilogramów w czasie 2 tygodni. O zaletach i wadach tej diety - czytaj dalej.

Jak to działa?

Twórca diety, Jorge Cruise, oparł swój plan żywieniowy o zasadę spożywania małych regularnych posiłków co 3 godziny, co sprawia, że organizm nigdy nie przestawia się na „tryb głodu”. Taki stan organizmu, czyli gromadzenie tłuszczu a spalanie tkanki mięśniowej, to naturalna reakcja ciała i  przygotowanie się do dłuższego okresu głodowania. Stosowanie diety 3 godzin, czyli regularne dostarczanie sobie „paliwa”, jakim jest pożywienie, zapobiega takiemu stanowi organizmu i w efekcie prowadzi to do zwiększenia tempa przemiany materii, spalania tłuszczu przez cały dzień i utraty wagi wynoszącej około 5 kilogramów przez pierwsze dwa tygodnie i następnie około 1 kilograma tygodniowo.

Dieta 3-godzinna to plan dla osób lubiących regularność i potrafiących kontrolować czas spożywania posiłków oraz ich wielkość, jak również dla osób jedzących niedbale i cierpiących na ataki „wilczego głodu”. Zgodnie z założeniami osoby stosujące tę dietę powinny zjadać śniadanie w przeciągu godziny od momentu obudzenia się, na przykład o godzinie 7 rano, następnie zjeść 100-kcal przekąskę o 10, później lunch o 13, następnie kolejną 100-kcal przekąskę o 16, kolację o 19 i lekki 50-kcal deser. Ostatni posiłek powinien być zjedzony około 3 godzin przed snem.

To jedynie przykład dziennego rozkładu posiłków, ale jak widać zachowana jest w nim zasada 3 godzin pomiędzy spożywaniem jedzenia. Autor diety opracował w swojej książce zestawy niskokalorycznych posiłków, których przygotowanie może okazać się czasochłonne i wymaga samodyscypliny. Niemniej jednak dzięki takiej kontroli możemy zyskać szansę zmiany swoich złych nawyków żywieniowych i na długo utrzymać efekty kuracji odchudzającej.


Co jeść, a czego nie jeść?

Choć autor diety twierdzi, że nie ma ograniczeń co do produktów, które możemy spożywać będąc na tej diecie (dozwolone są niewielkie ilości fast foodów i słodyczy), dzienny jadłospis zamyka się w około 1500 kcal, co większość dietetyków uważa za poprawną ilość w bezpiecznym gubieniu zbędnych kilogramów. Dodatkowo każdego dnia powinno się wypijać około 8 szklanek wody, unikać kofeiny (wypijać dodatkowe 2 szklanki wody na każdą filiżankę wypitej kawy) i alkoholu.

Każdy posiłek powinien składać się ze zbilansowanej ilości węglowodanów, białka i tłuszczu. Regularne spożywanie posiłków, dokładna kontrola wielkości porcji i wybór odpowiednich produktów to klucz do sukcesu osób stosujących tę dietę. 

Medic-press.pl - Medyczny niezbędnik