2015-08-21   Dieta   komentarzy
Dieta odchudzająca dla kierowcy

Kierowcy to grupa zawodowa szczególnie narażona na chorobę cywilizacyjną, jaką jest otyłość. Jak się przed nią uchronić? Jaką dietę powinien stosować zawodowy kierowca, aby zyskać wysportowaną sylwetkę i zachować zdrowie?

Jeśli mowa o odpowiedniej dla kierowcy diecie, zacząć należy oczywiście od tego, że nie może ona składać się z przypadkowo „wrzucanych na ruszt” potraw, które kierowca spożywa w czasie jazdy bez uprzedniego ustalenia planu posiłków. Długie godziny spędzane w pozycji siedzącej plus niepoddana refleksji dieta oparta na tłustych lub słodkich przekąskach nie przyniesie bowiem kierowcy nic dobrego. Planowanie prawidłowej diety zaczynamy więc od ustalenia pewnych kluczowych zasad. Oto one:

1. Wyznaczamy pory posiłków

Posiłki jemy co 2,5-3 godziny. Przygotowujemy sobie też ich ok. 5-6 na dzień. Dzięki temu w naszym organizmie poziom cukru będzie utrzymywał się na stałym poziomie, a my nie będziemy musieli sięgać po niezdrowe, „szybkie” przekąski, które zabiją nagły i silny głód.


2. Przygotowujemy posiłki w domu i pakujemy je ze sobą w trasę

To prawdziwa podstawa. Warto poświęcać na to trochę czasu i w domu przygotowywać zdrowe, pełnowartościowe posiłki, które zabierzemy ze sobą do samochodu. Dzięki temu unikniemy jedzenia zapychających nas fast foodów i słodyczy, przez które tyjemy oraz  tracimy zdrowie i pieniądze.


3. Pamiętamy o przestrzeganiu harmonogramu

Kiedy już postanowimy przestrzegać zasad zdrowego odżywiania się w trasie, pamiętajmy też o konsekwencji w działaniu, bo tylko ona zapewni nam oczekiwane rezultaty.


4. Wybieramy odpowiednie produkty

Wybierajmy produkty zdrowe, z witaminami. Stawiajmy na dania wypełnione warzywami, bogatymi w błonnik. Unikajmy też cukru i produktów wysoko przetworzonych.


5. Pamiętamy o aktywności fizycznej w czasie wolnym

Prawdziwym filarem zdrowia i pięknej sylwetki jest także aktywności fizyczna. I choć w trasie raczej nie robimy sobie przerw na krótkie ćwiczenia (a szkoda), warto postawić na uprawianie ulubionego sportu w każdy dzień wolny od pracy. Nasz organizm z całą pewnością nam za to stokrotnie podziękuje!

Medic-press.pl - Medyczny niezbędnik